fredag 18 mars 2011

Kanske ett litet fall framåt?

I morse skrev jag Äntligen börjar något hända, där FN äntligen tog ett beslut om att agera mot situationen i Libyen, och jag syftade på att de faktiskt försöker agera så att revolten inte hinner slås ner.

Ett litet fall framåt, eller rätt stort egentligen om uppgifterna stämmer och håller i sig, är att konsekvensen verkar vara att Libyen beslutar om eldupphör efter att de har insett att de har i det närmaste hela världen mot sig.

Jag är antagligen en stor cyniker, men jag trodde inte att det skulle kunna hända något annat än en blodig sammandrabbning.

Nu finns det naturligtvis ingen som vet vad som kommer att hända i fortsättningen, men det känns åtminstone som om det finns en liten liten möjlighet att det kanske kan gå att lösa på något annat sätt än med våld, trots att jag inte alls känner något förtroende för någon av de inblandade.

I övrigt noterar jag att många tror att man minns bombningarna från 1986 i Libyen, och att ledningen vet att fortsatta bombningar mot den egna befolkningen bara riskerar drabba honom själv.

Media ab ab ab ab svd svd svd dn dn dn dn dn dn dn exp exp exp gp gp hd hd hd hd hd


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar